Tips voor meer bezoekers op je blog
Vandaag geven we je een paar tips om meer bezoekers naar je blog te trekken. Iets waar we zelf ook nog volop mee bezig zijn.
Hoe meer bezoekers (traffic), hoe beter natuurlijk. Vooral voor online ondernemingen, zoals webshops en blogs, die voor hun inkomsten compleet afhankelijk zijn van de mensen die hun site bezoeken.
Bronnen voor meer bezoek
Zoekmachines
Voor de meeste sites geldt dat de bezoekers voornamelijk via zoekmachines binnen zullen komen. In Nederland wordt verrweg het meeste gezocht via Google.
Om veel bezoekers via de zoekmachines te krijgen is het belangrijk zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te staan voor zoveel mogelijk zoektermen. Hoe je dat voor elkaar krijgt lees je in onze handleiding zoekmachine optimalisatie.
Een andere fantastische bron van traffic is twitter. Honderden miljoenen mensen hebben een twitter account. Het leuke van Twitter is dat je maar een hele korte tekst kunt tweeten, waardoor mensen die geinteresseerd zijn als het ware gedwongen worden om de link in je tweet te klikken. En hoppa, dat is weer een bezoeker van je website!
Om veel kliks via Twitter te krijgen heb je veel volgers nodig en moet je zoveel mogelijk leuke tweets sturen. Ook een goed gebruik van populaire hashtags (#) kan bezoekers opleveren.
Het zal in het begin wat tijd kosten om volgers op Twitter te krijgen, maar dat betaalt zich uiteindelijk zeker terug!
Vergeet niet om een volger van ons op Twitter te worden 😉
Veel volgers krijgen is eigenlijk heel makkelijk:
- Zorg ervoor dat je je profiel helemaal invult
- Zorg voor regelmatige en interessante tweets
- Volg andere mensen of bedrijven in dezelfde groep, die volgen je meestal direct terug
Nog meer mensen hebben een Facebook account. Sterker nog, mensen zonder Facebook bestaan bijna niet.
Je kunt ervoor kiezen je persoonlijke pagina te gebruiken of een speciale bedrijfspagina aan te maken voor je blog. Vaak is de laatste optie het beste. Je kunt dan namelijk je pagina zo informatief mogelijk maken voor je doelgroep.
Zorg voor regelmatige updates (net als op Twitter) en probeer je pagina zo aantrekkelijk mogelijk te maken met foto’s en afbeeldingen. De die-hards kunnen ook polls en apps toevoegen om de interactie met je fans te vergroten.
Perfect voor zakelijke gebruikers. Linkedin is eigenlijk een beetje de Facebook voor zakelijke contacten. Ideale klanten/bezoekers van je blog dus.
Ook hier geldt dat het belangrijk is om regelmatig berichten te posten. Vergeet bovendien niet om lid te worden van alle groepen die interessant zijn voor jouw onderwerp. Daar zitten de bezoekers die je nodig hebt. Je kunt ook zelf een groep aanmaken.
Google+
Google+ is de nieuwste speler op de markt en doet het nog niet erg goed. Het is alleen wel van Google en dat is de grootste zoekmachine, dus maak er gebruik van.
Er zitten een aantal erg coole features bij Google+, waarvan de hangouts toch wel de beste zijn. Hierin kun je in groepjes met elkaar kletsen. Perfect voor interactie met je bezoekers. Geef dus eens een webinar.
Youtube
Video is het opkomende medium en schijnt in 2013 helemaal door het dak te gaan. Youtube is inmiddels na Google de grootste zoekmachine van de wereld, dus de potentie is enorm. Bovendien is de conversie ratio van video’s veel hoger dan van andere content.
Maak leuke korte video’s en reageer op andere video’s die je leuk vindt. Zorg er wel voor dat je filmpjes van goede kwaliteit zijn! Anders werkt het misschien averechts.
Dit is was het weer voor deze keer. Heb je aanvullingen of ben je het niet met ons eens? Laat het ons weten!