Long Tail Zoekwoorden en Zoektermen: Review Long Tail Pro
Iedere internet marketeer weet dat als je resultaten wilt, je je moet richten op de zogenaamde long tail. Deze minder populaire zoektermen bij elkaar trekken gezamenlijk meer bezoekers dan de populairste zoektermen bij elkaar. Dat komt omdat er gewoon veel meer van zijn.
In bovenstaande figuur is het gele gedeelte de long tail. Gezegd wordt dat op het internet 70% van het verkeer gaat naar dergelijke zoektermen. Het is dus erg belangrijk hier voldoende, of het meeste, aandacht aan te schenken.
Voor beginnende blogs is dit extra interessant, omdat die veel moeilijker zullen ranken op hoog concurrerende populaire zoektermen. Je kunt dan dus beter beginnen met artikelen schrijven voor laag concurrerende long tail zoekwoorden.
Google Adwords hulpprogramma voor zoekwoorden
Een handig gratis hulpje voor het opzoeken van relevante long tails is het hulpprogramma van Google Adwords, jullie welbekend. Je typt een zoekwoord in het vakje en Google geeft een aantal zoekwoordideeën.
Het nadeel van dit gratis programma is dat het een beperkt aantal resultaten oplevert. Gelukkig zijn er ook andere programma’s op de markt.
Long Tail Pro
Eén van deze programma’s is Long Tail Pro, een zeer uitgebreid programma voor zoekwoord onderzoek en gespecialiseerd, de naam zegt het al, in long tails.
Hiermee kun je duizenden zoekwoorden opzoeken voor je blog en meteen de concurrentie op die zoekwoorden vergelijken. Op deze manier kun je erg gemakkelijk bekijken wat de meest aantrekkelijke (lees winstgevende) zoektermen zijn voor jouw artikelen.
Je kunt Long Tail Pro nu kopen en als het je niet bevalt krijg je je geld weer terug.