Content Marketing: Wat is het en Hoe werkt het?
Content Marketing is hard op weg om de belangrijkste factor te worden voor Zoekmachine Optimalisatie in 2013 en daarna (content is king). Maar wat is het eigenlijk? En hoe werkt het? En waarom moet jij je er druk om maken?
Waarom?
Voor de duidelijkheid moeten we eerst deze vraag beantwoorden. Waarom is Content Marketing zo belangrijk geworden?
Het antwoord is simpel: Als jij op internet zoekt, wil je dan een antwoord op je vraag of een reclameboodschap ontvangen?
Juist.
Mensen zijn op zoek naar waardevolle informatie en niet naar loze teksten. Vandaar dat het belangrijk is om goede content te creëren voor je bezoekers.
Dit was eigenlijk altijd al het geval, maar zowel Google als de inmiddels ervaren zoekmachine gebruikers (wij allemaal) zijn hier meer nadruk op gaan leggen.
Met een goed content strategie zorg je er voor dat je:
- Goed gevonden wordt in de zoekmachine resultaten
- Bezoekers ook daadwerkelijk op je website blijven
Wat?
De volgende vraag is wat die content is of moet zijn? Content is alles wat je op een website kunt plaatsen ter informatie of vermaak van je bezoekers. Denk aan:
- Tekst: artikelen, blog posts, persberichten, handleidingen en nog veel meer
- Foto’s en illustraties (zoals de infographic onderaan dit bericht)
- Video, waaronder reviews en interviews
- Audio, zoals podcasts
Wie?
Voor iedereen!
De tijd dat alleen grote bedrijven of bepaalde sectoren aan Content Marketing deden ligt inmiddels ver achter ons. Elke onderneming moet tegenwoordig een website hebben met goede content.
Het maakt niet uit of je de slager op de hoek bent of eigenaar van een accountantskantoortje. Zorg ervoor dat er hoogwaardige informatie op je website staat.
Mensen lezen geen kranten meer, terwijl het gebruik van internet, vooral op mobiele apparaten alleen maar toeneemt.
Hieronder vind je een leuke en informatieve infographic van aboutus.org over content marketing.
Bron: aboutus.org